A Study on the Implementation of Combat Mission Software in Military Education

Keywords: Simulation, Virtual simulation, Combat Mission, Virtual platform of command and control

Abstract

Simulation has been widely used as a teaching tool in various fields of knowledge, including military training. However, some virtual simulators which are currently used have limitations that hinder the adequate learning of Command and Control actions by cadets. The objective of this study is to compare the effectiveness of Combat Mission software to current simulators in military training. It is a qualitative, exploratory research, which evaluated aspects related to usability and available capabilities for performing specific tasks. Thus, we identified that Combat Mission has advantages over currently used software, such as a better ability to execute virtual scenarios focused on Command and Control of military groups. However, some disadvantages were also identified, such as limitations in creating realistic terrains and limited diversity of vehicles and equipment. Overall, the results suggest that Combat Mission may be a viable and effective alternative for military training, provided it is used properly.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AMAN - ACADEMIA MILITAR DAS AGULHAS NEGRAS. Manual de iniciação à pesquisa científica. Resende: Editora Acadêmica, 2019.

BATTLEFRONT. Battlefront.com, Inc. Combat Mission Shock Force 2: Base Game Manual. Estados Unidos da América, ano 2018a.

BATTLEFRONT. Battlefront.com, Inc. Combat Mission Shock Force 2: NATO Manual. Estados Unidos da América, ano 2018b.

BATTLEFRONT. Battlefront.com, Inc. Combat Mission: Game Engine Manual. Versão 4.0. Estados Unidos da América, ano 2016.

BISim. Bohemia Interactive Simulations. Virtual Battlespace Simulator 3 Manuals. Versão 19.1.3. Ano 2019. RESERVADO.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB20-D-10.016: Diretriz para Funcionamento do Sistema de Simulação do Exército Brasileiro - SSEB. Brasília: Estado-Maior do Exército, 2014.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB60-IR-57.002: Sistema de Educação Superior do Exército: organização e execução. Rio de Janeiro: DECEx, 2018.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB60-ME-13.301: Manual de Ensino Trabalho de Comando. 2ª Edição. Brasília: EGGCF, 2019.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB70-CI-11.441: caderno de instrução emprego da simulação. Edição experimental. Brasília: EGGCF, 2020a.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB70-CI-11.443: caderno de instrução exercícios de simulação virtual. Edição experimental. Brasília: EGGCF, 2020b.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. EB70-MC-10.355: manual de campanha forças tarefas blindadas. 4ª Edição. Brasília: EGGCF, 2020c.

BRASIL. Ministério da Defesa. Exército Brasileiro. Portaria nº 147 - COTer, de 13 de dezembro de 2019: Sistema de Instrução Militar do Exército Brasileiro. Brasília: Comando de Operações do Exército, Brasília, 2019.

CHAKRAVARTHY, Bharath et al. Simulation in Medical School Education: review for emergency medicine. Western Journal of Emergency Medicine, v. 12, n. 4, p. 461, 2011. DOI: https://doi.org/10.5811/westjem.2010.10.1909. Acesso em: maio, 2023.

ESIM. eSim Games, LLC. Steel Beasts Professional Manual. Ano 2019.

GERALDO NETO, J. Emprego do software Virtual Battlespace Simulator 3 como Ferramenta de Apoio ao Ensino dos Cadetes da AMAN. Revista Agulhas Negras, v. 6, n. 7, p. 157-171, 7 jul. 2022. Disponível em: http://www.ebrevistas.eb.mil.br/aman/article/view/10044. Acesso em: novembro, 2022.

GONÇALVES, Thiago da Silva; RAPOSO, Alberto Barbosa. Realidade Virtual como ferramenta de apoio na tomada de decisão no Combate em Ambientes Confinados. In: WORKSHOP DE TESES E DISSERTAÇÕES - SIMPÓSIO DE REALIDADE VIRTUAL E AUMENTADA (SVR), 24, 2022, Natal/RN. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2022. p. 11-15. DOI: https://doi.org/10.5753/svr_estendido.2022.227433. Acesso em: dezembro, 2022.

JONES, Jason M.; NOLAN, Joseph M. Games for Training: leveraging commercial off the shelf multiplayer gaming software for infantry squad collective training. 2005. 179f. Dissertação (Master of Science in Modeling, Virtual Environments and Simulation -MOVES - Naval Postgraduate School, Monterrey, CA, Setembro, 2005. Disponível em: https://core.ac.uk/reader/36695780. Acesso em: novembro, 2022.

RAGUZE, Tiago. SILVA, Régio Pierre da. Gamificação aplicada a ambientes de aprendizagem. In: GAMEPAD: SEMINÁRIO DE GAMES E TECNOLOGIA. Universidade Feevale, 2016, São Leopoldo. Disponível em: https://www.feevale.br/Comum/midias/7fe3e6be-385f-4e8b-96e4-933a0e63874f/Gamificac%C2%B8a~o%20aplicada%20a%20ambientes%20de%20Aprendizagem.pdf. Acesso em: dezembro, 2022.

WILLIAMS-BELL, F. Michael et al. Using serious games and virtual simulation for training in the fire service: a review. Fire Technology, v. 51, p. 553-584, 2015. DOI: https://doi.org/10.1007/s10694-014-0398-1. Acesso em: maio, 2023.

Published
2023-06-28
How to Cite
Geraldo Neto, J., & Borges da Silva, G. (2023). A Study on the Implementation of Combat Mission Software in Military Education. Revista Agulhas Negras, 7(9), 38-57. Retrieved from http://ebrevistas.eb.mil.br/aman/article/view/10480