Digital Information and Communication Technologies in the Final Years of Elementary School: How is this Relationship in the City of Rio Bonito (Rio de Janeiro, Brazil)?

Main Article Content

Mário Eduardo Coutinho de Oliveira
Sônia Regina Mendes dos Santos

Abstract

Technologies have always helped to solve problems and education is no different. Everywhere we find it in secretariats, teachers' rooms, coordination and school supervision, but in classrooms we don't always find it. Technology can multiply the possibilities of pedagogical practices, allowing the syllabus of the subjects taught in the classroom to be playful and attractive to students. And in the municipality of Rio Bonito, would it be deferential? A city located in the metropolitan region of Rio de Janeiro, where the situation of the use of technologies in the final years of Elementary School was researched. This municipality brings together urban, peripheral and rural schools. The main interest was to know how the integration of ICT has been taking place in the pedagogical practices of Elementary School II teachers in municipal public schools in Rio Bonito.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Coutinho de Oliveira, M. E., & Mendes dos Santos, S. R. (2022). Digital Information and Communication Technologies in the Final Years of Elementary School: How is this Relationship in the City of Rio Bonito (Rio de Janeiro, Brazil)?. Scientific Journal Foundation Osorio, 7(1), 1-11. Retrieved from http://ebrevistas.eb.mil.br/rcfo/article/view/10875
Section
Artigos
Author Biographies

Mário Eduardo Coutinho de Oliveira, Fundação Osorio

Mestre em Educação pela Universidade Estácio de Sá; Pós-graduado em Análise de Sistemas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Redes de Computadores e Internet pela Universidade Veiga de Almeida e em Análise, Projeto e Gerência de Sistemas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro e Graduado em Licenciatura e Bacharelado em Física pela Faculdade de Humanidades Pedro II. Professor da Fundação Osorio, Rio de Janeiro, RJ, Brasil

Sônia Regina Mendes dos Santos, Universidade Estácio de Sá

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, tendo realizado Pós-Doutorado em Educação na Universidade de São Paulo; Mestre em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro; Licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro e Graduada em Psicologia pela Universidade Federal Fluminense. Professora do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estácio de Sá, Rio de Janeiro, RJ, Brasil