Criminal dactyloscopy as a Motivational Theme in Chemistry Teaching

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Marcela Lopes de Moura Quina
Kamilla Rodrigues Rogerio

Abstract

Observing the scenario of teaching chemistry in high school, where there are still great difficulties regarding teaching methodologies and also the acceptance of this science by students, this work brings suggestions for the use of the concepts of dactyloscopy, a specific technique of forensic chemistry, encouraging its use in experimental chemistry classes for 3rd grade high school students, in order to make a link between the reality of these students with the theoretical definitions of chemistry, thus making the teaching of chemistry meaningful.

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How to Cite
de Moura Quina, M. L., & Rogerio, K. R. (2023). Criminal dactyloscopy as a Motivational Theme in Chemistry Teaching. Scientific Journal Foundation Osorio, 8(1), 32-57. Retrieved from https://ebrevistas.eb.mil.br/rcfo/article/view/12204
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Artigos
Author Biographies

Marcela Lopes de Moura Quina, Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro

Possui graduação em matemática-licenciatura pela Universidade de Brasília (2009). Especialização em Novas Tecnologias no Ensino da Matemática (2013). Licenciatura em Química pela Universidade Estadual Norte Fluminense (2022) e desde 2009 atua como servidora publica no cargo de técnica em química/laboratório do Instituto Federal de educação, Ciência e Tecnologia-Campus Paracambi. Currículo Lattes: https://lattes.cnpq.br/4240038736698363

Kamilla Rodrigues Rogerio, Centro de Educação a Distância do Estado do Rio de Janeiro

Graduada pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro em Química Industrial (2013). Licenciada pela Universidade Cândido Mendes. Mestre em química pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (2015) tendo o desenvolvimento da dissertação baseado na síntese de moléculas e testes sobre o protozoário causador da malária em parceria com laboratório de pesquisa em Malária da Fundação Oswaldo Cruz. Doutora em Química pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2019) tendo como projeto a síntese de novas moléculas com atividade antiplasmodial Atualmente atua no consórcio Cederj como mediadora nas disciplinas de química orgânica e métodos físicos de análise e como professora de química na rede particular do Rio de Janeiro. Currículo Lattes: https://lattes.cnpq.br/4006496836987363